Sulpiryd

Sulpiryd

- Neuroleptyk (tzw. antypsychotyczny)

Nazwy handlowe:

  • Sulpiryd

Negatywne efekty:

  • Hiperprolaktynemia
  • Dyskinezy
  • Wzrost masy ciała
  • Nadmierne pobudzenie lub uspokojenie
  • Problemy ze snem
  • Bóle i zawroty głowy
  • Brak lub nieregularność miesiączki
  • Suchość w ustach

Informacja w Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sulpiryd

Dodaj na Wykop.pl: Share 'Sulpiryd' on Wykop
Drukuj lub pobierz PDF: Share 'Sulpiryd' on Print Friendly

5 comments on “Sulpiryd

  1. prawicowydebil on said:

    panaceum. dostalem, ponieważ lekarz (słusznie) uznał, że jak coś się sprawdza w przedszkolu, to i w dorosłym życiu też jest wskazane. nie chciałem, aby inni pacjenci zaciekawilisię, czemu pani doktorskacze i krzyczy, zatykając uszy palcami, a na poparcie tezy, iż amisulpiryd i sulpiryd mogłemmieć tylko wydruk z internetowej wersji ulotki – wtedy mało, dziś wiem, że w ulotkach piszą co chcą i tylko lekarz zna całą prawdę – a jak niezna, to potupie i ma wtedy i tak rację.
    Srodek przepisany więc z mojej inicjatywy – wszak sam chciałem być mądrzejszy od lekarza, mówiąc „amisulpiryd, czyli Solian”.
    Po amnestii z wyroku schizofrenii (obalenie go wiązałoby się z przyznaniem, że lekarz może nie mieć racji pomimo tego, iż mna dyplom i głośno krzyczy), uznano, iż jest świetnym środkiem przeciwlękowym – nie wspomniano o tymw ulotce, ale ulotki nie chodziły do akademii medycznych.
    Praktycznie nie ma skutków ubocznych u mnie, a ci, którym szkodził zachwalają abilify, przez które na wszelki wypadek moi lekarze adoptowali szczeniaczki, by nie mieć wyrzutów sumienia po mojej śmierci. No cóż – na każdego pacjenta lek działa inaczej.

    Nie ma działania antydepresyjnego i aktywizujepo szkodliwym działaniu risperidonu. Lęków nie mam, ale złamanych kończyn też, co nie znaczy, iż należy podawać go w przedszkolach profilaktycznie przed oblodzonymi chodnikami.

  2. Łukasz on said:

    Witam.Mam 20 lat i choruje na zaburzenie osobowosci.Od 2 lat lecze sie u psychiatry w przychodni Msw w Warszawie.Psychiatra leczy mnie sulpirydem.Biore go 2 razy dziennie po 100mg.I mam problem bo chciałbym odstawic juz te leki ale po kilku godzinach od odstawienia czuje sie bardzo zle.Jetem jakby w jakims szoku i chce mi sie wymiotowac i jak najszybciej wracam spowrotem do leku.Powiedzialem lekarzowi o tej sytuacji jednak mowi mi tylko zebym poprostu odstawil te leki bo to sa male dawki i nic mi sie nie stanie.I juz nie wiem co mam zrobic.I tutaj jest pytanie.Jak odstawia sie ten lek?.Czy jest jakis sposob np odstawienie go innym lekiem (nie neuroleptycznym)?.Dziekuje za odpowiedzi.Pozdrawiam.Ł

  3. monfis on said:

    a prubujesz delikatnie zmniejszac dawke. możesz odstawic powoludku przez pare lat. albo odrazu przeczekac aż odzyskasz rónowage.

  4. Łukasz on said:

    No od razu to troche sie boje bo pozniej faza jest naprawde gruba.A powoli jeszcze nie schodzilem ale podejrzewam ze raczej by mi sie nie udalo.Mi by sie przydal jakis spycjalista ale wszyscy lekarze chca zebym bral ten syf.A czy da rade zastapic sulipryd innym lekiem ?.Kurde jak bylem w szpitalu to normalnie mi odstawiali leki a teraz mam jakies komplikacje ;p.

  5. Sulpiryd to bardzo dobry lek na depresje i psychozę , neurolog mi to przepisywał
    lek bardzo mi pomógł..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powiadom mnie o odpowiedziach. Możesz też być powiadamiany bez konieczności komentowania.